PhDr. LADISLAV ŠPAČEK - ETIKETA
POPULARIZÁTOR SPOLEČENSKÉ ETIKETY, BÝVALÝ TISKOVÝ MLUVČÍ PREZIDENTA VÁCLAVA HAVLA
Původním povoláním pedagog. Vyučoval na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, v letech 1990–1992 byl redaktorem a moderátorem Československé televize. Od roku 1992 působil téměř jedenáct let na Pražském hradě jako mluvčí prezidenta Václava Havla. Účastnil se bezpočtu vrcholných společenských událostí, jako doprovod prezidenta republiky navštívil více než 50 zemí světa, setkal se s desítkami prezidentů a členů královských rodin. Je autorem a protagonistou televizního seriálu Etiketa a na toto téma napsal již řadu knih: Etiketa, Velká kniha etikety, Nová velká kniha etikety, Komiksová etiketa, Etiketa do kapsy, Business etiketa a komunikace.
Původním povoláním pedagog. Vyučoval na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, v letech 1990–1992 byl redaktorem a moderátorem Československé televize. Od roku 1992 působil téměř jedenáct let na Pražském hradě jako mluvčí prezidenta Václava Havla. Účastnil se bezpočtu vrcholných společenských událostí, jako doprovod prezidenta republiky navštívil více než 50 zemí světa, setkal se s desítkami prezidentů a členů královských rodin. Je autorem a protagonistou televizního seriálu Etiketa a na toto téma napsal již řadu knih: Etiketa, Velká kniha etikety, Nová velká kniha etikety, Komiksová etiketa, Etiketa do kapsy, Business etiketa a komunikace. Dále je autorem hry Starling aneb Etiketa hrou, etikety pro teenagery Špaček v porcelánu a etikety pro dívky Tereza či knihy vzpomínek Deset let s Václavem Havlem. Pro děti napsal tři úspěšné knihy etikety Dědečku, vyprávěj, Dědečku, ještě vyprávěj a Dědečku, už chodím do školy. Originálním způsobem, pouze formou fotografií, přiblížil čtenářům etiketu v česko-anglické publikaci Obrazová etiketa. Působí jako konzultant v oboru komunikace a etikety, pořádá přednášky pro top manažery firem a úřadů.
BUSINESS ETIKETA
Podle Jiřího Gutha-Jarkovského je „slušnost člověku vrozená, ale zdvořilosti se musíme učit“. Bezchybnost našeho společenského vystupování je nejlepší reprezentací naší firmy nebo úřadu, vytváří lepší podmínky pro úspěšná jednání a vzbuzuje důvěru obchodních partnerů. Zběhlost v pravidlech společenského chování není archaismus doby Gutha-Jarkovského, je to každodenní praktická potřeba v profesním, společenském i osobním životě. Pravidla etikety se stále proměňují, tak jak se proměňuje lidská společnost, proto je nutné je znát a uplatňovat. Etiketa je dnes předpokladem úspěchu v profesním, společenském i osobním životě.- oblékání se všemi detaily (společenské oblečení a business dress code, praktické rady pro muže i pro ženy)
- kontaktní situace (představování, zdravení, navazování rozhovoru, oslovování, vizitky, dary a květiny)
- společenské akce a účast na nich, pozvánky a jak jim rozumět (jak číst zkratky na pozvánkách, např. R.S.V.P., regrets only, co znamená smart casual nebo black tie)
BUSINESS KOMUNIKACE PRO MANAŽERY
Komunikace je nejbytostnějším projevem člověka, komunikujeme od narození do smrti, komunikujeme, i když nemluvíme, komunikujeme verbálně i neverbálně, mimikou, gesty, pohledem. Úspěch jednání s klientem není často dílem věcného obsahu rozhovoru, argumentů a nabídek, ale formy a komunikačních dovedností. Při spontánní komunikaci se často dopouštíme chyb, které ohrožují výsledek jednání. Seminář Business komunikace nás naučí komunikovat uvědoměle, promyšleně, se zaměřením na efektivitu a výsledek jednání, naučí nás všímat si okolností komunikace, osvojíme si užití nástrojů, které zvyšují účinnost naší komunikace.Seminář je proložen množstvím praktických příkladů, které ilustrují teoretické teze.
ETIKETA A KOMUNIKACE JAKO PŘEDPOKLAD ÚSPĚCHU
Kombinovaný seminář etikety a komunikace se zaměřuje na nejdůležitější oblasti vystupování manažerů firmy nebo úřadu.
ETIKETA ANEB UMĚNÍ SPOLEČENSKÉHO VYSTUPOVÁNÍ
Jednodenní seminář etikety (9-16 hod.) se zaměřuje na nejdůležitější oblasti společenského vystupování:
- oblékání se všemi detaily (společenské oblečení a business dress code, praktické rady pro muže i pro ženy)
- kontaktní situace (představování, zdravení, navazování rozhovoru, oslovování, vizitky, dary a květiny)
- společenské akce a účast na nich, pozvánky a jak jim rozumět (jak číst zkratky na pozvánkách, např. R.S.V.P., regrets only, co znamená smart casual nebo black tie)
- etiketa běžných každodenních situací (na ulici, ve výtahu, v autě, v restauraci, v divadle)
- nehody a jak je řešit
- stolování (zasedací pořádek, večeře s klientem, chování na banketu i v restauraci, zásady společenského stolování – prostírání stolu, ubrousek, držení příboru, překládací příbor, sklenice, jak jíst exotická jídla atd.)
Minimální délka kurzu – 4 hodiny